Obsługa gwarancyjna Szybki i skuteczny serwis gwarancyjny zbiorników na paliwa, płyny eksploatacyjne i pojemniki na wodę
Obsługa gwarancyjna
Reagujemy najszybciej jak to możliwe. Po zgłoszeniu kontaktujemy się z klientem, analizujemy zgłoszenie i próbujemy pomóc telefonicznie lub zdalnie. Następuje to w dzień zgłoszenia lub dnia następnego. Jeśli to nie wystarczy umawiamy się na wizytę serwisową. Maksymalny czas na usunięcie usterki to 14 dni roboczych, choć w praktyce trwa to krócej.
Sprzedajemy osprzęt najlepszych firm w branży, z którymi współpracujemy od ponad 14 lat. Prawie wszystkie części zapasowe są dostępne na miejscu, a te, których nie mamy szybko i sprawnie możemy sprowadzić od importera.
Standardowa gwarancja na wyposażenie zbiorników wynosi 2 lata, na zbiorniki stacjonarne 10 lat, a na zbiorniki mobilne 5 lat.
Faq- poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Na liczniku wyświetla się ikona baterii lub nic nie wyświetla. Jaki typ baterii należy wymienić?
- W zależności od rodzaju posiadanego licznika:
- Mały licznik K600 (biały/czerwony) – 2 szt. baterii LR1 1,5V (po odkręceniu srebrnej pokrywki od spodu licznika)
- Duży licznik K600 (czarny) – 2 szt. baterii AA 1,5V (po odkręceniu 4 śrubek na wyświetlaczu)
- Czy zbiornik powinien być uziemiony?
- Zbiornik powinien być uziemiony zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącymi naziemnych zbiorników do magazynowania paliw płynnych.
- Pompa głośno pracuje
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
- Sprawdzić i wyczyścić filtr siatkowy w zbiorniku.
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
- W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
- Dystrybutor nie wydaje paliwa
- Nie uruchamia się pompa:
- Sprawdzić czy dystrybutor jest podłączony do prądu;
- Sprawdzić czy przełącznik na pompie jest w pozycji włączonej;
- Jeśli zbiornik wyposażony jest w systemy odcinające zasilanie pompy w przypadku niskiego poziomu paliwa w zbiorniku upewnić się że nie został osiągnięty minimalny stan.
- Sprawdzić połączenia elektryczne w szczególności przewód zasilający dochodzący do pompy nie jest uszkodzony.
- Skontaktować się z SERWISEM FORTIS
- Sprawdzić stan paliwa w zbiorniku;
- Sprawdzić, czy waż ssący w zbiorniku leży na dnie, a nie znajduje się ponad powierzchnią paliwa.
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
- Jeśli przed problemem nastąpiło zapowietrzenie układu zbiornika sprawdzić stan łopatek w pompie.
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
- W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
- W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
- Dystrybutor wolno wydaje paliwo
- Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku. W przypadku wymiany filtra sprawdzić wydanie od razu po odpowietrzeniu układu zbiornika. W przypadku dużego zanieczyszczenia dużej ilości wody bądź wytrącenia się parafiny w paliwie filtry mogą zapychać się bardzo szybko (nawet po 500 l przetankowanego paliwa).
- Wyczyścić filtr siatkowy: na wężu ssącym w zbiorniku.
- Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe są całkowicie otwarte (rączka zaworu ułożona wzdłuż osi.
- Skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
- Na Apollo Smart wyświetla się błąd
- E01:
- Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
- Błąd zasięgu urządzeń. Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
- Jeśli dalej nie współpracuje: wymienić baterie w nadajniku (tzw. rakietce) pod górnym włazem do zbiornika oraz w wyświetlaczu pokazującym stan ilości paliwa. Nadajnik należy wykręcić ze zbiornika i odkręcić śrubki od spodu. W wyświetlaczu odkręcić 4 śrubki od tyłu. W obu elementach należy wymienić baterię CR2450 i zsynchronizować Apollo.
- Jeśli powyższe zalecenia nie odnoszą spodziewanego skutku – skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
- Błąd komunikacji. Sprawdzić poprawność ustawień urządzenia zgodnie z instrukcją.
- Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
- Jeśli dalej nie współpracuje: wymienić baterie w nadajniku (tzw. rakietce) pod górnym włazem do zbiornika oraz w wyświetlaczu pokazującym stan ilości paliwa. Nadajnik należy wykręcić ze zbiornika i odkręcić śrubki od spodu. W wyświetlaczu odkręcić 4 śrubki od tyłu. W obu elementach należy wymienić baterię CR2450 i zsynchronizować Apollo.
- Jeśli powyższe zalecenia nie odnoszą spodziewanego skutku – skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
- Błąd ustawień urządzenia. Sprawdzić poprawność ustawień urządzenia zgodnie z instrukcją.
- Prosimy o kontakt z SERWISEM FORTIS.
- Pistolet nie odbija
- Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją.
- Pistolet zanieczyszczony lub uszkodzony mechanicznie – wyczyścić wnętrze pistoletu lub wymienić pistolet.
- Pistolet odbija cały czas
- Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją.
- Przeczyścić rurkę wydawczą pistoletu. Delikatnie przeczyścić rurkę automatycznego zamykania pistoletu.
- Pistolet przecieka
- Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją – zalecana wymiana pistoletu na nowy.
- Licznik K600 nie liczy
- Nie liczy licznik bieżącego tankowania (duże cyfry) oraz licznik TOTAL (sumator, małe cyfry): prosimy o kontakt z SERWISEM FORTIS
- Nie liczy licznik TOTAL (sumator, małe cyfry): czy na wyświetlaczu pojawia się wskaźnik TOTAL? Jeśli nie i wyświetla się FLOW RATE: 0.0 to należy wcisnąć raz przycisk FLOW RATE (na dużym liczniku)/CALC (na małym liczniku), wtedy licznik przejdzie w tryb TOTAL