Obsługa gwarancyjna Szybki i skuteczny serwis gwarancyjny zbiorników na paliwa, płyny eksploatacyjne i pojemniki na wodę

Serwis gwarancyjny Fortis usuwa usterki i awarie zbiorników, dystrybutorów oraz wszystkich innych produktów sprzedawanych Klientom . W ramach gwarancji usuwamy usterki i wady sprzętu na własny koszt. Klient nie ponosi opłat za dojazd. W zależności od rodzaju usterki, uszkodzony element może zostać naprawiona lub wymieniona na nową.

Obsługa gwarancyjna

Reagujemy najszybciej jak to możliwe. Po zgłoszeniu kontaktujemy się z klientem, analizujemy zgłoszenie i próbujemy pomóc telefonicznie lub zdalnie. Następuje to w dzień zgłoszenia lub dnia  następnego. Jeśli to nie wystarczy umawiamy się na wizytę serwisową. Maksymalny czas na usunięcie usterki to 14 dni roboczych, choć w praktyce trwa to krócej.

Sprzedajemy osprzęt najlepszych firm w branży, z którymi współpracujemy od ponad 14 lat. Prawie wszystkie części zapasowe są dostępne na miejscu, a te, których nie mamy szybko i sprawnie możemy sprowadzić od importera.

Standardowa gwarancja na wyposażenie zbiorników wynosi 2 lata, na zbiorniki stacjonarne 10 lat, a na zbiorniki mobilne 5 lat.

Faq- poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Na liczniku wyświetla się ikona baterii lub nic nie wyświetla. Jaki typ baterii należy wymienić?
W zależności od rodzaju posiadanego licznika:
  • Mały licznik K600 (biały/czerwony) – 2 szt. baterii LR1 1,5V (po odkręceniu srebrnej pokrywki od spodu licznika)
  • Duży licznik K600 (czarny) – 2 szt. baterii AA 1,5V (po odkręceniu 4 śrubek na wyświetlaczu)
Czy zbiornik powinien być uziemiony?
  • Zbiornik powinien być uziemiony zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącymi naziemnych zbiorników do magazynowania paliw płynnych.
Pompa głośno pracuje
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
  • Sprawdzić i wyczyścić filtr siatkowy w zbiorniku.
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
  • W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
Dystrybutor nie wydaje paliwa
Nie uruchamia się pompa:
  • Sprawdzić czy dystrybutor jest podłączony do prądu;
  • Sprawdzić czy przełącznik na pompie jest w pozycji włączonej;
  • Jeśli zbiornik wyposażony jest w systemy odcinające zasilanie pompy w przypadku niskiego poziomu paliwa w zbiorniku upewnić się że nie został osiągnięty minimalny stan.
  • Sprawdzić połączenia elektryczne w szczególności przewód zasilający dochodzący do pompy nie jest uszkodzony.
  • Skontaktować się z SERWISEM FORTIS
Uruchamia się pompa a paliwo nie leci:
  • Sprawdzić stan paliwa w zbiorniku;
  • Sprawdzić, czy waż ssący w zbiorniku leży na dnie, a nie znajduje się ponad powierzchnią paliwa.
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
  • Jeśli przed problemem nastąpiło zapowietrzenie układu zbiornika sprawdzić stan łopatek w pompie.
Pompa nie chce samoczynnie zassać paliwa
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
  • W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe w zbiorniku są otwarte.
  • W nielicznych przypadkach może nastąpić zapowietrzenie pistoletu, powodujące brak możliwości zassania paliwa przez pompę. W takim przypadku odkręcić pistolet i spróbować odpowietrzyć układ bez pistoletu.
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku.
Dystrybutor wolno wydaje paliwo
  • Sprawdzić bądź wymienić filtr główny w zbiorniku. W przypadku wymiany filtra sprawdzić wydanie od razu po odpowietrzeniu układu zbiornika. W przypadku dużego zanieczyszczenia dużej ilości wody bądź wytrącenia się parafiny w paliwie filtry mogą zapychać się bardzo szybko (nawet po 500 l przetankowanego paliwa).
  • Wyczyścić filtr siatkowy: na wężu ssącym w zbiorniku.
  • Sprawdzić czy mechaniczne zawory kulowe są całkowicie otwarte (rączka zaworu ułożona wzdłuż osi.
  • Skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
Na Apollo Smart wyświetla się błąd
E01:
  • Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
E02:
  • Błąd zasięgu urządzeń. Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
  • Jeśli dalej nie współpracuje: wymienić baterie w nadajniku (tzw. rakietce) pod górnym włazem do zbiornika oraz w wyświetlaczu pokazującym stan ilości paliwa. Nadajnik należy wykręcić ze zbiornika i odkręcić śrubki od spodu. W wyświetlaczu odkręcić 4 śrubki od tyłu. W obu elementach należy wymienić baterię CR2450 i zsynchronizować Apollo.
  • Jeśli powyższe zalecenia nie odnoszą spodziewanego skutku – skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
E03:
  • Błąd komunikacji. Sprawdzić poprawność ustawień urządzenia zgodnie z instrukcją.
  • Czy była zrobiona ponowna synchronizacja urządzenia? Jeśli nie to należy przeprowadzić synchronizację zgodnie z instrukcją Fortis (Pierwsze uruchomienie Apollo Smart) Jeśli tak to przenieść wyświetlacz bliżej zbiornika, nawet włożyć do skrzyni dystrybucyjnej i obserwować czy coś się zmienia; przeprowadzić synchronizację urządzenia. Filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=heDiQCtIqC8 .
  • Jeśli dalej nie współpracuje: wymienić baterie w nadajniku (tzw. rakietce) pod górnym włazem do zbiornika oraz w wyświetlaczu pokazującym stan ilości paliwa. Nadajnik należy wykręcić ze zbiornika i odkręcić śrubki od spodu. W wyświetlaczu odkręcić 4 śrubki od tyłu. W obu elementach należy wymienić baterię CR2450 i zsynchronizować Apollo.
  • Jeśli powyższe zalecenia nie odnoszą spodziewanego skutku – skontaktować się z SERWISEM FORTIS.
E04:
  • Błąd ustawień urządzenia. Sprawdzić poprawność ustawień urządzenia zgodnie z instrukcją.
E05 i E06
  • Prosimy o kontakt z SERWISEM FORTIS.
Pistolet nie odbija
  • Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją.
  • Pistolet zanieczyszczony lub uszkodzony mechanicznie – wyczyścić wnętrze pistoletu lub wymienić pistolet.
Pistolet odbija cały czas
  • Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją.
  • Przeczyścić rurkę wydawczą pistoletu. Delikatnie przeczyścić rurkę automatycznego zamykania pistoletu.
Pistolet przecieka
Sprawdzić stan pistoletu – pistolet jest delikatnym elementem i często powodem awarii są upadki oraz uszkodzenia mechaniczne. Pistolet nie jest objęty gwarancją – zalecana wymiana pistoletu na nowy.
Licznik K600 nie liczy
  • Nie liczy licznik bieżącego tankowania (duże cyfry) oraz licznik TOTAL (sumator, małe cyfry): prosimy o kontakt z SERWISEM FORTIS
  • Nie liczy licznik TOTAL (sumator, małe cyfry): czy na wyświetlaczu pojawia się wskaźnik TOTAL? Jeśli nie i wyświetla się FLOW RATE: 0.0 to należy wcisnąć raz przycisk FLOW RATE (na dużym liczniku)/CALC (na małym liczniku), wtedy licznik przejdzie w tryb TOTAL

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI! Nasi konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania





    NIE ZNALAZŁEŚ TEGO CZEGO SZUKAŁEŚ?

    Poznaj nasze dodatkowe usługi

    FORTIS ROTOMOULDING

    Poznaj naszą ofertę biznesową na produkcję kontraktową metodą formowania rotacyjnego.

    Przejdź do strony
    Skontaktuj się z nami